Książka zawiera wyniki badań nad współpracą międzyorganizacyjną przeprowadzonych w 26 polskich firmach teleinformatycznych, z których 9 znalazło się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Czytelnik znajdzie w niej przede wszystkim odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu, w jaki firmy te tworzą swoje portfolio więzi międzyorganizacyjnych (aliansów), w tym: ? jak wyszukują i wybierają partnerów do współpracy, ? jakie zabezpieczenia stosują, ? jak radzą sobie z konkurentami, ? jak rozwijają się i współpracują w skali międzynarodowej, ? jak kształtuje się ich współpraca z instytucjami państwowymi i uczelniami, ? czy i jak zarządzają nawiązywanymi aliansami. Na podstawie wywiadów z naczelnym kierownictwem oraz analiz portfolio aliansów można wyciągnąć wniosek, że firmy o ponadprzeciętnym wzroście wyróżniają się: podejściem do współpracy, aktywnością w jej nawiązywaniu, sposobem wyboru partnerów, jakością posiadanych relacji, a także pomysłami na organizację, jej rozwój i traktowaniem pracowników. Różnice między badanymi firmami wynikają z różnych sposobów radzenia sobie z niepewnością i kwestią zaufania. Ponadprzeciętne organizacje metaforyczni artyści zarządzania z niepewności czerpią moc twórczą, ufając w pozytywne rezultaty działań we współpracy z otoczeniem. W szerszym wymiarze wyniki badań wskazują na rosnące znaczenie twórczego, pozakalkulacyjnego wymiaru zarządzania czyli zarządzania jako sztuki.
Literatura
Zarządzanie z przewagą sztuki
Dostępność:Niedostępny
EAN:9788326479823
ISBN:9788326479823
Autor:Monika Golonka
Wydawnictwo:Wolters Kluwer
Rok wydania:Rok wydania: 2019, oprawa: twarda