Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel idziecko wdobie kryzysu edukacji, składa się zdwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny ipraktyczny. Stanowią wkład wdyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie zuniwersalnym systemem wartości wperspektywie kształcenia młodych pokoleń ibudowania wartościowego społeczeństwa. Wszerszej perspektywie dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
Wczęści pierwszej Współczesny nauczyciel wobec zmiany wedukacji autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane zbudowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami imetodami jego pracy pedagogicznej zarówno wprzedszkolach, jak iszkołach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują wswoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania wpraktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami idziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia wpolskich szkołach wartościowych koncepcji isystemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych wświatowych systemach edukacyjnych.
Teksty zawarte wczęści drugiej, zatytułowanej Rodzic dziecko nauczyciel waktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (irodziny) znauczycielami pracującymi wprzedszkolach iszkołach. Ukazano wnich znaczenie dzieciństwa spędzanego wrodzinie, przedszkolu iszkole oraz wagę udziału rodziców wedukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane zpójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany wkomunikacyjnej przestrzeni edukacji, atakże problematykę uwarunkowań iimplikacji współczesnego wychowania wrodzinie wkontekście zatracenia wcyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci wrodzinie.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem iedukacją małego dziecka.
Beata Oelszlaeger-Kosturek
Podręczniki akademickie
Edukacja małego dziecka T.11
Dostępność:Niedostępny
EAN:9788380951822
ISBN:9788380951822
Autor:Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Beata Oelszl
Wydawnictwo:Impuls
Rok wydania:Rok wydania: 2017, oprawa: broszurowa